Eureka – Niejadek zaczął jeść. O Witaminie B12

B12 i NiejadekU nas w domu – Eureka u Niejadka. Może to sposób na inne niejadki. Ponieważ Córcia – Niejadek rzadko je mięso, obawiałam się o poziom witaminy B12 w jej organizmie, tak potrzebnej przy produkcji czerwonych krwinek. Bałam się o anemię u Niejadka. Wiedziałam też, że „czerwona witamina” bierze udział w procesie przetwarzania węglowodanów, białek i tłuszczów na energię i że działa pozytywnie na układ nerwowy. Ale nie wiedziałam, ze może powodować wzrost apetytu. Eureka!!!! Po kilku dniach stosowania mój Niejadek zaczął jeść lepiej. Szału nie ma, ale poprawa jest widoczna. Lepsze to, niż sztuczne polepszacze apetytu z apteki, o składzie zbliżonym do domestosu

Ufff! Witamina B12, nazywana jest także czerwoną witaminą, a to ze względu właśnie na swój kolor. Na całym świecie dobrzy lekarze widzą potrzebę suplementacji witaminą B12 u większości osób. Spowodowane jest to złą, ubogą w tę witaminę dietą. Mięso produkowane jest ze zwierząt, które są odżywiane sztucznie, ich pokarm naszpikowany jest antybiotykami i hormonami. A mięso eko – nawet jeśli zwierzęta pasą się na trawie, czy jedzą naturalny pokarm, to gleba na jakiej on rośnie jest uboga, tym samym ubogie są rośliny a mięso niepełnowartościowe.

Wegetarianie i weganie powinni także zadbać o odpowiedni poziom witaminy B12. Ci, co nie jedzą mięsa mogą mieć problem z dostarczeniem B12 do organizmu a potem kłopoty z anemią. Z niedoborem witaminy B12 mogą mieć kłopot też osoby starsze, mające problemy z jedzeniem i niedostateczne wchłanianie. Także u osób cierpiących na nadkwasotę (której objawy też można złagodzić dietą) i zażywających na nią leki (Inhibitory pompy protonowej IPP) Czerwona Witamina uczestniczy w procesie syntezy metioniny, przebiegającej w komórkach ciała. Chodzi o produkcję aminokwasów w naszym organizmie.

Brak witaminy B12 może zahamować ten proces, a co za tym idzie, sprawić, że nieprawidłowo będą działać m.in. jelita i układ pokarmowy.

Witamina B12 pełni kluczową rolę w produkcji czerwonych krwinek, dzięki czemu zapobiega anemii.

Ta cudowna witamina bierze udział w procesie przetwarzania węglowodanów, białek i tłuszczów na energię.

Witamina B12 działa także pozytywnie na układ nerwowy. Bierze udział w procesach podnoszących wydajność mózgu oraz wzmaga koncentrację. Jej długotrwały niedobór może powodować trwałe uszkodzenie układu nerwowego. Może powodować objawy błędnie diagnozowane jako demencja, stwardnienie rozsiane lub degeneracja neuronalna. Brak Wit B12 wpływa na wzrost ryzyka zachorowania na choroby sercowo- naczyniowe, w tym udar mózgu.

Dlatego warto zwrócić uwagę na to, czy poziom Wit B12 w organizmie naszym i naszych bliskich jest odpowiedni. Zaniepokoić powinny nas zmiany nastroju, senność, rozdrażnienie, problemy z koncentracją, bóle nóg.

Poziom witaminy B12 w osoczu powinien być wyższy niż 400 pmol/L.

Najlepszymi źródłami witaminy B12 są:

  • wątroba;
  • jajka;
  • nerki;
  • chude mięso;
  • ryby
  • sery dojrzewające
  • produkty mleczne, głównie twaróg

Warto suplementować Wit B12. Codzienna suplementacja powinna 250 mcg dziennie u dorosłych, u dzieci 5 – 25 mcg dziennie a u osób starszych nawet 500 mcg Istnieje teoria, która mówi, że nie ma możliwości dostarczenia wit B12 z roślin. To, co przez lata mylnie było brane za B12, jest związkiem podobnym strukturalnie, jednak blokującym wchłanianie witaminy B12. pisząc artykuł korzystałam z danych Dr Romana Pawłaka z Uniwersytetu East Carolina University w USA z art Znaczenie B12

Comments

comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *