Królowa witamin – witamina C

Kiedy zaczynasz się interesować witaminą C i wpisujesz w Google „Witamina C”, pojawia Ci się nazwisko Paulinga Linus Carla – dwukrotnego laureata Nagrody Nobla.

“Pauling Linus Carl (1901-1994), chemik i fizyk amerykański, profesor (1931-1963) w California Institute of Technology (Pasadena), dyrektor Gates and Crellin Laboratories of Chemistry (1936-1958), profesor w University of California w Santa Barbara (1967-1969), w Stanford University (od 1974) oraz członek Center for the Study of Democratic Institutions (Santa Barbara), prezes (od 1949) Amerykańskiego Towarzystwa Chemicznego. Członek PAN (1967)”.

Tego wybitnego naukowca fascynowało zastosowanie witaminy C. Zaintrygowało go, dlaczego 99,9% zwierząt wytwarza ją samoistnie. Tylko świnki morskie, ptaki, niektóre ryby, małpy człekokształtne i ludzie nie wytwarzają witaminy C samodzielnie, we własnym organizmie.

Producenci karmy dla zwierząt i hodowcy wiedzą, że muszą zadbać o odpowiedni jej poziom w pożywieniu i dlatego dodają ją do pasz. Twierdzą nawet, że nie stać ich na to, by oszczędzać na witaminie C.

Pamiętajmy, że nasz, ludzki organizm nie może produkować ani przechowywać witaminy C. Dlatego, aby zapewnić stały dopływ tej podstawowej witaminy, powinnyśmy się nią suplementować.

Żyjemy w przekonaniu, że dostarczany naszemu organizmowi niezbędną dawkę witaminy C wraz z pożywieniem. Tymczasem poziom witaminy C w produktach, waha się w zależności od warunków uprawy i przechowywania. Zielone warzywa już po kilku dniach przechowywania, tracą 100 % zawartej w nich witaminy C. Pomarańcza po wyciśnięciu, traci już 30 % witaminy C. 100 g zebranych jesienią ziemniaków zawiera 30 mg witaminy C, latem w tych samych ziemniakach , nie ma jej już wcale.

Także nasz styl życia powoduje niedobór witaminy C. Złe nawyki żywieniowe, stres, alkohol, a nawet nadmierne ćwiczenia mogą wyczerpywać zapasy składników odżywczych w organizmie. Niektóre leki, zmniejszają ilość witaminy C w organizmie: kortykosteroidy, doustne środki antykoncepcyjne, aspiryna, furosemid.

Profesor Pauling Linus Carl poświęcił ponad 25 lat badań naukowych na ustalenie optymalnych dla człowieka dawek tej witaminy. Według Profesora, im więcej spożywamy witaminy C, tym jesteśmy zdrowsi. Każda dodatkowa dawka tej witaminy ma korzystny wpływ na stan naszego organizmu. Doktor Pauling dowiódł, że witamina C jest niezbędna w organizmie dla prawidłowego przebiegu procesów fagocytozy (pochłaniania drobnoustrojów chorobotwórczych przez białe krwinki). Witamina C powoduje, że nasze czerwone krwinki działają bardziej energicznie niż te, pozbawione odpowiedniej dawki witaminy C.

Najwięcej kontrowersji budziły wypowiedzi Profesora Paulinga Linus Carla, dotyczące zażywania tej witaminy w profilaktyce przeciw nowotworowej. Teraz, coraz więcej badań, potwierdza teorię Profesora Paulinga Linus Carla o wpływie dużych dawek witaminy C, na zdolność organizmu do walki z chorobą nowotworową a nawet na wydłużenie ludzkiego życia o kilkanaście lat.

Profesor Pauling Linus Carl zmarł na raka, dożywszy 93 lat. Tuż przed śmiercią powiedział, że swoje zdrowie i długie życie zawdzięczał w głównym stopniu witaminom i minerałom, a szczególnie przyjmowaniu dużych dawek witaminy C.

Funkcje witaminy C w organizmie:

  • wymagana jest dla syntezy:

kolagenu (strukturalnego składnika naczyń krwionośnych, ścięgien i kości),

noradrenaliny (neuro-przekaźnika) oraz

karnityny (aminokwasu biorącego udział w produkcji energii),

  • wspomaga proces gojenia się ran,
  • wspomaga układ odpornościowy
  • wpływa na stan dziąseł,
  • ma właściwości antyoksydacyjne.
  • zapobiega zaćmie,
  • zapobiega zwyrodnieniom plamki żółtej,
  • zapobiega chorobom serca,
  • zapobiega udarom mózgu,
  • zapobiega nowotworom
  • zapobiega przeziębieniom,
  • wspomaga radzenie sobie ze stresem
  • zmniejsza skurcz oskrzeli u chorych na astmę
  • zapobiega odkładaniu się toksyn w organizmie.
  • zapobiega szkorbutowi (krwawienie, zasinienie, utrata włosów i zębów, bóle stawów, obrzęki).
  • zwiększa odporność
  • wysokie spożycie witaminy C i E zmniejsza ryzyko choroby Alzheimera.
  • bierze udział w konwersji kwasu foliowego w jego aktywną formę. To zwiększa zdolność organizmu do wchłaniania żelaza z żywności pochodzenia roślinnego.
  • odgrywa rolę w magazynowaniu żelaza w szpiku kostnym, śledzionie i wątrobie
  • kombinacja witamin C i E w czasie oczekiwania na operację łagodzi skutki uboczne leków uspokajających i przeciwbólowych
  • poprawia biodostępność selenu.

To profilaktyka. Terapia wysokimi dawkami witaminy C jest stosowana w przypadku szerokiego spektrum chorób, w leczeniu których, medycyna konwencjonalna nie oferuje adekwatnych i skutecznych rozwiązań. Wit C jest stosowana jako element leczenia chorób zakaźnych, posocznicy, szoku, miażdżycy, zawału serca, udaru mózgu i chorób onkologicznych.

Dzienne dawki witaminy C:

Dzienna dawka spożycia witaminy C u zdrowych osób dorosłych – profilaktycznie – 500-5000 mg

Dzienna dawka spożycia witaminy C w schorzeniach:

– alergia lub astma – 3000-7000 mg witaminy C,

– krwawienie dziąseł – 1000-3000 mg witaminy C,

– profilaktyka nowotworowa – 5000-10000mg witaminy C,

– profilaktyka choroby wieńcowej i chorób serca – 500-4000 mg witaminy C,

– urazy  – 5000-10000 mg witaminy C.

Dziś wiemy, że powyższe informacje dotyczą naturalnej witaminy C. Naturalna witamina C jest w płynie. W przyrodzie występuje jako składnik rozpuszczonych soków roślinnych. Pauling, który do 1983 roku prowadził badania, udowadniał, że sztuczny kwas askorbinowy, mający taki sam wzór chemiczny, nie jest  witaminą C. Różni się od naturalnej witaminy C tym, że jest zbudowany prawoskrętnie. Jest chemicznym związkiem prawoskrętnym powodującym zakwaszenie organizmu. Naturalna witamina C ma dodatkowo otulinę z tzw. galaktozo-proteidów. Galaktoza przesączona jest rutyną, flawonoidami, likopenem i cynkiem, magnezem i wit. B2 i B6. Jeśli tych składników nie ma w tzw. wilgotnej otoczce, to witamina C przestaje działać.

Naturalna witamina C doskonale się wchłania i nie zakwasza organizmu – nie ma żadnych skutków ubocznych!!!

Dr Frederik Kenner, zafascynowany działaniem witaminy C, stworzył dla swoich słuchaczy i kolegów po fachu hasło: „Zastanawiając się nad właściwą diagnozą, przepisz tymczasem witaminę C”.

Na podstawie:

  1. Dr Kardasz „Wit. C” – wywiad, materiały firmy DuoLife
  2. Artykuł – Michal Kazmirsky, EUR ING., C. Chem.,
  3. ,,Sekret witaminy C” dr Robert F. Cathcart – fakty
  4. Tłumaczenie z archiwum strony www.orthomed.com

 

Comments

comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *